Melankolisk dag

30 oktober 2010
Vaknade pigg och kry vid niotiden idag. Har fått sova på en halv kudde inatt vilket var smått påfrestande för nacken men när man får i sig en god frukost och bättre sällskap sådär på morgonkvisten, ordnar sig allt.

Veckan har varit väldigt bra. Det finns ju en del att göra i skolan och även med allt annat. Veckan är totalt uppbokad och det ska bli så jävla kul med GA-bal iår igen. Skönt att kunna gå till balen med en kvinna under armen och inte behöva jobba så som vi gjorde förra året. Nu ska det stökas och krökas och inget annat. Ingen sömn och en del krök mitt i veckan. Vad mer behöver man?! Nä precis, INGET!

Vi har en del seminarieövningar i skolan just nu som påfrestar lite smått på schemat, men samtidigt lär man sig oerhört mycket på de grundliga genomgångarna. Vi läser just nu skatterätt och det är fördjävla kul att veta att det är mig ni ska kontakta när det är dags att deklarera. Skattelättnader - CHECK!

Blev upphämtad av mamma och Claes som drog med mig till Barsebäck GCC. Vi kikade en del i golfshoppen och provade nya klubbor åt mamma. Claes provade en putter. Mammsen fick lite hjälp av mig med svingen så att den satt som den skulle och tog därefter beslutet att köpa nytt set. Jag fick en Ralph Lauren Golf Davis som tack för lektionen. Det var trevligt tyckte jag. Efter shoppingen satte vi oss i de nyrenoverade matsalarna och käkade en bättre lunch. Hemgjord pasta, scampi och hemmagjord pesto var ett självklart val.

Nu är det dags för en bättre pokerkväll med grabbarna. Här går det ingen nöd.
2010-10-30 @ 17:47:01 Melankoliska Dagar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0