Jobbet i Malmö

23 oktober 2010
Hallå mina vänner!

Igår var en fantastiskt bra kväll! Ett av de bästa restaurangbesöken år 2010 började kl 18.00 på Ystadsgatan 10A i Malmö med Nella, Erica, Hanna, Dragan och Nettan. Vi tänkte överraska Nella lite och bara fira att hon är en sån bra kompis. Dragan och Nettan hade precis kommit hem från sin bröllopsresa i Asien och ville träffa oss alla en stund. Vi käkade trerätters på Green Mango, Möllevångstorget. Det var första gången jag käkade på restaurangen och var mäkta imponerad.

Dragan och Nettan äter för fasen alltid på Green Mango och det märktes på beställningarna. Dragan sa bara att "kocken vet vad jag ska ha" och Nettan sa utan att titta i menyn precis vad hon var sugen på. Dragan sa att han ville ha det starkaste de kunde fixa som vanligt och langade dessutom på cirka 7 kg chilifrukter utöver det eftersökta starkaste de kunde ordna.

Vi käkade ett par timmar och tramsade oss en del. Dragan och jag brukar kalla varandra Mr. Singha eftersom vi båda älskar denna ljuva dryck. Inte desto mindre blev det ett par stycken av Singha-drycken även denna kväll.

Dragan är så jävla utåtriktad att jag blir helt tokig. Vi kan sitta och skratta åt honom i timmar eftersom han slänger ur sig citat efter citat. Han snackar med kocken, restauranggrannarna, servitörerna och alla han någonsin stöter på. Han pratar ofta utan att tänka efter och oftast resulterar det i sköna citat. Ett exempel är när jag hade dem på besök i Lund i maj någongång. Jag hade givetvis gjort min ökända thai-rätt och Dragan berömde den på sitt eget lilla vis. "Är du säker på att du inte haft en liten thailändare här som fixat käket?"

En annan favorit: ‎"Jag har suttit så mycket framför datorn idag att jag har fått digitala hemorrojder"

Facebooksidan för dragans sköna citat

Efter Green Mango stack jag till Lund för konstigt nog var Julius, Stoffe och Meddan sugna på att pröva lite Lundakrök. Vi var först hemma hos Axel på Östra Vallgatan. Inflyttningsfest för hela slanten. När klockan närmade sig 12 gick vi till kajplats och röjde till stängning. En del Fish och en del Minttu innan Graffen och gänget bommade igen dörrarna. Taxi för 230 spänn tillbaka till Malmö. Oh yes. Skönt. Slagga lite, tänkte jag, men icke!

Stoffe erbjöd ju sig att betala mot att vi tog taxin direkt till Möllevångstorget. Men på vägen lotsade han taxichaffören åt en annan riktning. Nämligen KB, kulturbolaget. Vafan tänkte jag. Ska vi köra avslutningen på KB till klockan 4 inatt? Senaste gången jag gjorde det var nog 2007-2008 eller något. Julius blev om möjligt ännu mer full än han var på GBGN och vi satte oss i en svarttaxi runt kvart i 4 på natten. Nu sitter jag på jobbet och är lite smått bakad, men hade verkligen en sjukt kul kväll tillsammans med mina gamla grundskolevänner.

2010-10-23 @ 14:20:30 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0