GA-lunchen

17 november 2010
Har det lite gött i soffan här hemma. Har tagit ledigt för dagen eftersom jag känner mig lite krasslig. Egentligen är det lite seminarieövningar som ska förberedas till imorgon, men mitt huvud orkar inte riktigt med det just nu, ikväll. Istället får det bli lite Billy Joel i soffan och lite film på datorn.

GA-lunchen fick ni aldrig återberättat för er. Men för att ta det hela kort var det en helt galen dag. Jag och Hannah vaknade runt 10 på morgonen efter att ha varit hemma vid halv 6 på morgonen. Vi gick upp och gjorde oss i ordning lite för att sedan gå till Challes för att käka lite bakiskäk. Jag tog med mig en J.D Cola och smuttade ganska flitigt på den under tiden vi stod och käkade. Hannah var fruktansvärt bakis och hade inte riktigt förstått vad en GA-lunch innebar. Hon trodde ju att det var en vanlig lunch med pyttipanna och en öl vid sidan om. När vi kom till nationen, gled vi upp på sjätte våningen för att avnjuta lite Husbandsgig i Anders rum. Grabbarna i bandet stod på anders sovalkov och ungefär 60 personer stod nedanför och röjde när de rev av hit efter hit.

När de flesta hade börjat bege sig till AF-borgen stannade jag för att se till så att Anders inte var helt överrumplad av städning. Det enda var att någon hade bajsat ner hans toalett totalt. Mindre skoj för honom och kompis som jag är hjälpte jag honom att städa lite.

När vi kom till AF var läget under kontroll. Borden stod framme och pyttipannan var varm. Ölen var kall och stämningen var magisk. Tids nog började borden bäras bort och Erich gick upp på scen för att inleda eftermiddagen. Det blev fantastiska danssessions och när sedan Dr. Alban gick upp på scen för att dra några sköna låtar blev det totalt kaos. Klockan 7 var man totalt slut och efter två cheeseburgare gick jag hem.

Måndagen var tung. Riktigt tung. Men fan vad kul helgen var!
2010-11-17 @ 18:05:51 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0