Pat Bateman har pejl

6 maj 2010
Gårdagen var fantastiskt kul! Jag tog mig in runt 7 och stötte på en gammal bekant så fort jag steg av bussen i Malmö. Kände mig stressad eftersom hela kalaset skulle börja klockan 7, så jag var tvungen att avvika efter bara några minuters chit - chat.

När jag väl kom till Babel stod Krille där och hälsade välkommen. Det var trevligt att se honom och han verkade vara på gott humör med en ny vårturné som precis där och då tog fart.

Mattias Alkberg gick på scen runt halv 9, och då förstod jag att jag egentligen inte behövt stressa över huvud taget. Det var sköna sounds och jag blev oerhört positivt överraskad av Mattias. Framförallt hans sista låt tyckte jag var helt fantastiskt. Gitarristen presterade och bjöd på många sköna solon och hård indie.

Väl framåt 10-tiden gick så mina grabbar upp på scen. Det bjöds på en helt fantastiskt inledning med nya låten "Världens snuskigaste man". Därefter blev det en del gamla goda låtar från Innan Bomberna-plattan, några halvnya från "Lille Napoleon"-plattan men framför allt... fick jag höra min gamla favorit "hetsdöpt". Den är något helt annat än vad som blivit av Anttila. Den är hård och blixtrande och alldeles, alldeles underbar.

Kristian hade dragit på sig en ny outfit för säsongen. Precis som många modetjejer så har även Anttila anammat tunna silverkedjor över axlarna och en stor hatt. Det såg väldigt Kristiantraditionellt ut med tanke på hur han såg ut under "Natta de mina"-turnéerna. Då hade han skinnställ, militärhatt och ridstövlar.

Bandet presterade som vanligt, och Fredrik kämpade på sin kant med de extra tjocka gitarrsträngarna. Kristian har för närvarande lite problem med rösten och då är de tvungna att sänka hela tonläget.

Nu kör det i alla fall igång. Vi ses på turnén.



2010-05-06 @ 11:02:22 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0