Jag kastar mig ut!

14 maj 2010
Sitter nu jävligt bakis i min fåtölj. Vanligtvis brukar jag ha en del att komma med. Berätta vad jag gjort idag och vad som ska göras och sådana tråkiga saker. Det enda jag har gjort idag är faktiskt jävligt illa.

Jag är just nu inne i en rekryteringsprocess med Telenor Xpress. De lovade att återkomma senast denna vecka med besked, och när jag ringde sa dem att de till och med skulle lämna besked igår. Problemet är att mitt andra jobb, Malmö Opera, också rycker i mig för att få veta om jag vill ta deras tider i sommar. Och jag som gillar min chef och inte vill sätta henne i en dålig position ogillar detta starkt. Att Telenor inte hör av sig i tid, att jag måste välja mellan mina två jobb och att jag har halat på det hela veckan. Chefen var på mig redan i måndags.

Jag tog en chansning. Jag sa till operan att jag förhoppningsvis fått jobbet och att jag isåfall inte ville ha mina tider denna sommar. Det kändes sjukt och dessutom konstigt att sådär bara kasta sig ut från ett berg utan några hållhakar. Fram till kl 12 när jag får reda på svaret kommer jag sakta men säkert närma mig marken och jag är livrädd. Nu snackar vi inkomstlös sommaren ut. Nu snackar vi sysslolös sommaren ut och nu snackar vi understimulerad sommaren ut.

Annars har jag bara googlat "pannkakor utan ägg". Jävligt sugen.

2010-05-14 @ 09:47:53 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0