Idag lyssnar jag på...

Champagne Supernova - Oasis....


Det är en jävligt bra låt ju.  Speciellt när det regnar så mycket som det gör just nu. Jag har precis öppnat balkongdörren en smula för att jag ska kunna höra hur regnet smattrar mot balkongen. Oskar och jag delar regnintresset. Han fick berätta en anekdot och jag fick berätta en anekdot. Om sådana här sköna sommarskurar som så ofta sveper över vårt avlånga land.

Oskar berättade om en svettig dag i Värmland. Han låg i lumpen, i fält. Värmen var slående, 30 grader, myggen var överallt och svetten bara rann. SEN, från klar himmel bara forsade vattnet ner. Killarna blev galna, studsade runt i vattenpölar och lekte i leran precis som att de var i Vietnam. Värmnam som vi så finurligt klurade ut.

Själv har jag en liten anekdot från gamla tiden på Östra Ryttmästaregatan 7B. Jag, mamma och min lillasyster bodde i en lägenhet i Slottstaden. Lägenheten var fantastiskt fin med en riktigt mysig balkong som vi inrett med mycket växter och lyktor. När jag satt där någon mysig kväll med min syster så började det lite smått att smattra. Regnet började arta sig och helt plötsligt bara vräkte det ner. När det togs till sådana extrema höjder att innergården började svämma över fick jag en knäpp. Jag ville så gärna springa ner och sätta mig i vårt cykelskjul med en gitarr och lite te. Så då gjorde jag och min syster det. Satte oss under cykelskjulet och bara lyssnade på regnet. Sommarregn. I maj. Härligt.


2010-05-12 @ 12:54:22 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0