Frisörström

11 maj 2010
Har nyss ombett Johan att snagga av mitt hår på sidorna. Jag köpte ju en trimmer för bara en månad sen och den ska äntligen komma till användning när det gäller annat än mitt axellånga skägg. Johan Frisörström entrar världen ikväll.

Innan dess kommer det bli ett nationsmöte där vi ska rösta fram nya tjänstemän och rösta bort de som inte platsar. Förra terminen platsade jag inte och blev således bortröstad på höstens nationsmöte. Ikväll håller man tummarna för bland annat Louise och Henrik som har blivit "utmanade" av några andra göteborgare. Erik omnämnde hela den här processen som något av Göteborg nations maffiaverksamhet. Lobbyism och backstabbing som i slutändan leder till något av en utvecklande demokrati. När jag blev bortröstad förra terminen blev jag ganska förkrossad men jag tror att det i slutändan blir rätt. Efter nederlaget jobbade jag mer intensivt och kämpade för att bli en stor del av nationsverksamheten och titta hur bra det gick. Just nu kan jag inte vara mer nöjd.

Igår när jag spelade lite golf med Mattias och Oscar, bad Mattias mig om att skriva en krönika som ska publiceras i vår egen tidning. Jag sa givetvis Ja och tackade för förtroendet. Deadline söndag och ytterligare en anledning till att plugga mindre.

På fredag anländer mina två goingar Axel och Victor i Malmö efter 3 månader på resande fot. De har varit i stora delar av Asien. Nya Zeeland, Thailand, Vietnam och Indonesien har avverkats. De verkar ganska trötta på det hela och ser nog fram emot den stora välkommen-hem-festen som väntar dem.

Idag har jag satt igång med pugget. Och hur skönt är inte det egentligen?!
2010-05-11 @ 17:35:17 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0