En bättre frukost

9 maj 2010
Jag var på middag i Malmö igår med efterföljande mys hemma hos Emmi. Därför valde jag att sova i Malmö. Jag sitter på jobbet idag så det gjorde att valet var enkelt. Jag tror inte att jag hade velat pendla in till Malmö idag. Dessutom var det fantastiskt skönt att vakna i sitt familjehem som är proppat med god mat och varmt är det också. I hela huset!

Jag steg upp i ganska god tid för att kunna slänga i mig en frukost och dessutom hinna i tid till bussen. Till min stora förvåning finns det fantastiskt god mat i kylskåpet även om Claes och mamma är bortresta. Jag hittar massa ägg, jag hittar keso och jag hittar avocado. Slänger ihop en omelett och gör lite Nescafé. Efter det kändes det som att man var en helt ny man.

Missar bussen, springer till en annan busstation med en alternativbusslinje som tar mig till jobbet. Smått försenad småspringer jag upp mot Operan för att upptäcka att mitt passerkort är kvar i Lund. "Satan i gatan" skriker jag och skrämmer en pensionär. Jag ringer min arbetsledare och hon berättar att jag egentligen inte börjar förrän kl 14. Oskönt säger jag. Vad ska jag nu göra i två timmar? Lönt att stressa.

Tog en promenad till Nella, kollade en stund på "O brother where art thou" och är nu tillbaka här. På jobbet. Maten igår var dyr och jag har lite känningar i plånboken idag, annars mår jag bra. Tackar som frågar.
2010-05-09 @ 15:08:22 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0