Är det inte golfväder så säg!

10 maj 2010
Golf, golf och återigen golf. Är det inte golfväder idag så vet jag inte vad jag heter. Titta ut för bövelen och bara njut.

Mattias föreslog en golfrunda och jag var inte sen att acceptera detta ödmjuka erbjudande. Mattias kunde till och med tänka sig att spela på min hemmabana, Barsebäck GCC. Efter 3 och en halv timme kan jag gott säga att jag önskat att jag spelat någon runda i år. En gång i tiden har jag varit en bra golfspelare. Jag nosade mot 7 strecket i hcp för bara några år sedan. Nu har det mest gått utför men jag ljuger om jag säger att jag inte varit bra på golf.

För X antal år sedan var jag i Polen och spelade polska mästerskapen i golf. Jag kom faktiskt tvåa och blev filmad av polsk TV. Kom därifrån med lite prispengar och en pokal också! Konkurrensen var kanske inte så stor men kul var det i alla fall.

Idag fick jag faktiskt inte ett enda par som egentligen är ett måste när man spelar med 9 i hcp. Men! Det finns ju så mycket andra vackra saker att se på Barsebäcks golfklubb. Bara för att ta ett exempel så finns det en helt sjuk mängd döda djur lite här och var på banan. Det är faktiskt det konstigaste av allt. Idag tror jag att jag sett ungefär 7 harar och nästan lika många kråkor. Hade jag haft en kamera med mig på banan hade jag haft tillräckligt med bilder för att göra ett album på facebook. Lyckligtvis tog jag inte med mig kameran och följaktligen behöver ni inte se några sådana, vulgära bilder på halvruttna gnagare och fågelfän. Istället bjuder jag på en annan fågel. Kyckling från middagen i lördags.





Nu är jag helt redo för att sätta igång och plugga inför tentan. Idag tror jag banne mig att det händer. IDAG BÖRJAR JAG!
Trots det fina vädret.


2010-05-10 @ 15:43:12 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0