Spontanköp - en fälla.

17 mars 2010
Idag har jag gjort något lite dumt. Jag spontanköpte en kamera. 'Det var ju inte så smart' tänker ni då och vet ni vad? Det tänker jag också.

Sitter nu här med åbräket till kamera. En Nikon D200 och har inte en susning om hur den fungerar. Var inne i Malmö idag, med min fullt godkända kamera ( D70) för att undersöka om de möjligtvis kunde reparera den. Sedan spexefterfesten har den inte fungerat. Åtminstone inte reglaget: Jag misstänker starkt att det är någon starksprit som klibbat fast under det.

Jag får höra att de inte utför reparationer eller service och suckar djupt. Därefter tar jag en sväng runt om i butiken, frågar lite om externa blixtar och är på väg att smälla till på den billigaste. FAN, de har inte den inne får jag höra. Jag whinar lite om att nästa blixtkategoristeg är det 500 spänn till. Whinar om 2000 spänn. Sen utan någon som helst eftertanke, går jag fram och ställer in mig på ett nytt kamerahus. Att ingen liten röd varningslampa börjar lysa i mitt huvud är helt jävla otroligt. Kameran kostar strax över 6000 kr och vet ni vad? Jag slår till.

FÖRE:


EFTER:

                                             
Näpp, ingen större skillnad. Men vi får väl se. Snabb på att fokusera är den i alla fall.

 

 

 

2010-03-17 @ 21:23:23 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0