Min vän Frida

16 mars 2010
Dagen har varit härlig. Åt en brakarlunch med Emelie och Nenne på Ingelsta kalkon. De har billig lunch med buffé och det är verkligen något att uppskatta. Härligt salladsbord och en massa god kalkon givetvis. Det var gött att bara sitta och tjöta som förr i tiden, innan vi alla blev så upptagna. Emelie berättade om sin vän Frida som sagt två störtsköna bloopers på senaste tiden. När Sverige vann guld i OS, skidskytte, hade Frida kommit in i rummet och frågat vad som stod på. "Sveeerige vaaannn" varpå Frida säger "nej, det står ju att Finland vann!". Då hade Frida alltså läst "finish" och tänkt på ordet finnish. Alltså att vinnaren var finsk. Fantastiskt kul tycker jag själv och lyssnade till ytterligare en rolig groda. Frida hade sagt att hon skulle ha en vit vecka. "Vadå vit vecka" sa Emelie, "du har väl inte festat så mycket på senaste?""Nej, jag ska ju ha en vecka med bara vitt vin!"

Nenne skulle sen ta en promenad, men jag och Emelie gick tillbaka till Juridicum, barrikerade oss i det tysta läsesalsrummet och började plöja böcker och anteckningar. Hade ett hyfsat flyt och satt nog en 5½ timme tills jag fick nog av arvsrätt. Tänkte gå hem och städa lite och ha det gött. Ska nog äta middag med morsan ikväll som varit i Schweiz ett tag.

2010-03-16 @ 17:28:59 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0