Dranko - BARA i Lund

14 mars 2010
Jag ska berätta om en rolig sak som hände i torsdags natt. Fantastisk sak. Efter lyckad föreställning gick vissa av oss i uppsättningen för att efterfesta på Kålles, göteborgs nation. Vi hade en härlig kväll med en del intressanta händelser som slutligen ledde till efterfest hos Hampus och Anna. Där blev det grötnattamat en stund innan jag drog vidare för att träffa Anders på Mårtenstorget. Han sa att han stod vid pölsemannen så jag mötte honom där. Väl inne i korvmojjen stod Dranko, en härlig 40åring från Bosnien. Han hade tydligen bondat med Anders och bjudit på korv, nu ville även Dranko bjuda mig. Jag och Anders hade vissa planer på att dra till Parantesen på efterfest tillsammans med jobbarlaget på Kålles, cirka 20 st. härliga studenter. Dranko ville givetvis följa med. Det fick han också. Vi gick alltså till efterfesten med Dranko, korvkioskmannen, och hade en allmänt härlig efterfest. Dranko envisades om att vara kungen över Spotify, MGMT och U2 var hans allra högsta önskningar och efter många om och men fick han sin vilja igenom. Time to pretend spelades och alla 25 ungdomar satte händerna i taket.

När Anders däckat i Annas säng, runt 5.30, fick jag festa ensam med Dranko. Vi hängde, pratade om allt möjligt men efter ett tag tröttnade jag. Så klockan 6 bestämde jag mig för att gå hem och frågade om Dranko också skulle bege sig. Nä, säger Dranko och väljer att festa vidare med våra kära Kålles-jobbare. Dranko hade alltså stängt igen kiosken för att dra på fest med lite sköna studenter. Det händer BARA i Lund.

Fest-Dranko säger jag då!

2010-03-14 @ 01:03:04 Alkoholiserade Nätter Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0