Dagens shuffle - 8 mars

Idag har jag shufflat fram Salem - Astronaut. Ja, vad säger ni om det? Den är väl fördjävla bra?

Jag såg Salem Al Fakir på Malmöfestivalen 2009. Han uppträdde då med mitt jobb, Malmö Opera, och jag hade fått i uppdrag att stå på Stortorget under dagen för att promota våra föreställningar.


På stora scenen stod alltså 70st. från Malmö Operaorkester tillsammans med en spillevink-Salem och gjorde en fantastisk show i ett romantiskt regn en kväll i augusti.


Vi reste tältet redan tidigt på dagen och använde två stycken obelisker vid sidan av tältet för att få lite uppmärksamhet. Obeliskerna i sin tur var med i en av föreställningarna Operan satte upp våren 2008. Aida. Det är i den operan som det här pampiga trumpetarsolot finns i. För övrigt alltså. Ni känner säkert igen det.

 

2010-03-08 @ 15:50:49 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0