Dagens shuffle - 21 mars

Idag shufflade jag fram en låt som heter 'Singin' in the rain - Mint Royale'. Det är en härlig lite electro version av den gamla filmklassikern Singing in the rain med bland annat Gene Kelly. Den får mig att tänka på sommaren 2008. Precis när jag tagit studenten och hade skaffat jobb på Malmö Opera. I biljettkassan.

Just den sommaren var det ganska dött på Operan, folk hade inte riktigt förstått att de skulle behöva boka ett år i förväg till Jesus Christ Superstar för att få bra platser. Så, där satt jag och Marie och "jobbade". Det var fullt av saker att göra de 8 timmarna vi satt där, vi gissade längden på hollywoodskådespelare och kollade sen vem som var närmast på IMDB.com

Brad Pitt?        -->  180 cm? JA!

Vi kollade på musikvideor och tävlade om vem som hade bäst musiksmak. Bland annat kollade vi en snutt på gamla klassikern från 50-talet där de dansar galet. Vi trillade därefter över den här videon på Youtube. En skön electromix av en gammal klassiker. Vad kan bli bättre? Jo, den har ju faktiskt en skön video också!

2010-03-21 @ 13:04:08 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0