8 inrop - rekord

11 mars 2011
Är tillbaka efter en helkväll. Är möjligtvis lite i gasen efter en viss premiärefterfest på spexet. Men sprit är härligt och det vet väl de flesta.
På 'högskolan i malmö' fick vi 8 inrop vilken var rekord. Igår blev det sju så idag fick vi improvisera på tyska. Det var ytterst intressant.

Efter avslutad premiär så stack vi till Hercules och festade vidare. Vad som var häpnadsväckande var att vi alla drog dit i våra kostymer från spexet. Kajalen eller maskaran hade flytit ut över hela ögonen så vi såg ut som ett par dansandes zombies. Men kul hade vi. DJn spelade mycket bra musik med lite härlig 60, 70, 80-tal till en början varpå han började med lite mer sköna låtar som Bulletproof osv. Jag stormtrivdes med alla mina nyfunna vänner. Jag har cirka 60 bilder där vi dansar zorba som jag ska lägga ihop i en liten rörelse-bild.

En liten natt-dikt såhär i fyllan:

Jag dansar runt och sjunger strunt
är visst lite i hatten
i månens sken,
där jag dansar hemåt i natten

Vart tog de vägen, var blev de av
jag får gå här ensam o traska
tjosan jag trilla visst men det gör detsamma förresten.
Jag kan sjunga ensam men inte leva om jag har pesten.
2010-03-11 @ 02:32:01 Alkoholiserade Nätter Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0