Weekend i Malmö

5 maj 2010

Nu har jag varit i Malmö väldigt mycket på senaste tiden. Jag vet inte riktigt varför men det är skönt att få vara gäst lite. Typ som att bo på hotell. Nu har mitt sommarlov börjat och det är väl inte alltför illa. Igår mådde jag sådär efter tentan, tyckte att jag borde varit bättre. Efteråt blev det gött häng hos Johan eftersom det var tjänstemanna-avslutning. Vi blev invigda och det var väl sådär kul. När det var för lång kö utanför helsingkrona drog jag istället till Malmö för att hälsa på Agnes som tog studenten. Blev helt sjukt utskälld på bussen på väg hit. Jag tappade mitt kort ner i påsen som busschaffören hade sina pengar i. Så plockade jag upp kortet och han blev så jävla förbannad. Fick knappt åka med.

Jag tog taxi från konserthuset till Agnes, men till min stora förvåning hade hon redan dragit till utestället. Jag tog taxi dit, och hängde där ett tag. Det var mycket gamla vänner från gymnasiet där och sådär. Tyvärr kostade inträdet 200 kr och om man är van vid att det inte kostar någonting i Lund så hajjar man till lite när man kommer till Malmö och lever det gamla vanliga livet igen.

Vi drog på efterfest hos Agnes med kanske 20 andra småstudenter. Jag fastnade som vanligt i göteborgssnacksträsket runt 4-tiden. Ibland händer det när småtimmarna är ett faktum. Jag är sanslöst dålig på att härma snacket, men fortsätter alltid att göra det. Igår hängde Filippa med på snacket och vi gick runt och snackade och folk blev såå trötta på oss. Nu är jag taggad som fan inför tennisen imorgon.

SÖDERLING mot NADAL. Iår igen. Fett


2010-06-05 @ 13:46:12 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0