The time is now

20 juni 2010
Tillbaka i Skåne för närvarande. Har haft en bra långhelg med intressant undervisning på huvudkontoret vid Slussen. Torsdags och fredags ägnades åt detta. Vi hade långa utbildningsdagar som tärde lite på tålamodet, men som sammantaget sporrade mig väldigt mycket att sälja, sälja, sälja. Efter färdigskrivet prov på fredageftermiddagen, tog jag tunnelbanan med Louise och Johan till Strandvägen för att möta upp mamma på Hotell Diplomat. Vi tog sen en taxi till Flaxenvik eftersom vi skulle ut till Johans lantställe på Mjölkö. Middag och ett snabbt dopp i vattnet, lite spel och gött med surr gjorde denna dag till något utöver det vanliga. Johan fyllde ju dessutom år och det är väl inte något man direkt vill missa.

Igår vaknade vi utvilade, redo för en runda golf på Österåker. Johan och jag spelade mot Gun-Marie och mamma. Vi vann givetvis den utfästa lunchen på golfklubben som låg i potten. Därefter åkte vi till Lidingö och jag fick se den delen av stan också. Bröllopet sändes ju på tv och när vi kom innanför dörren hos Johan satt redan 5 tjejkompisar totalt bänkade framför tvn. Vi slöt upp med dem efter en vända på Willys och förberedde därefter middagen.

Efter X antal vinglas och dylikt begav vi oss in till stan. Vi försökte först på F12, utan resultat, och gick istället till Berns, vilket var trevligt.

Ikväll ska jag göra min första grej med jobbet. Jag ska till Quality hotel och göra en inventering med min nya jobbkamrat.

Veckan blir händelserik, för jag ska jobba hela veckan i Eslöv. Hej och Hå, vi får se hur det går.


2010-06-20 @ 21:17:42 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0