Ett bättre restaurangbesök

9 juni 2010

Morsan drog med mig ut på restaurang igår. Vi skulle egentligen gått till Årstiderna By the Sea nere i dockan, men där var stängt. Så det blev inga skaldjur by the dockside. Istället gick vi till Doc Italiano och käkade gott. Drack lite gott vin och käkade först en oxcaspaccio och därefter kalvfilé med kronärtskockamousse till huvudrätt. Till efterrätt käkade vi en tiramisu, lagad på precis rätt vis. Jag drack en dubbel e. till och fan vad gött det var att bara sitta och snacka med mammsen ett tag. Vi pratade om allt möjligt, lite om Denise som alltid var så jävla bra på att göra tiramisu när hon levde. Vi började promenera hem med Walle, men det blev kallt väldigt snabbt och hoppade därför in i en taxi.

Axel fick reda på att han klarade sitt antagningsprov till läkarutbildningen i Gdansk, så när jag kom hem blev jag upphämtad av gänget för att fira Axel med en öl i stan. Lilla torg var väldigt mysigt, även om det var tisdag.

MEN VAR ÄR SOLEN!?


2010-06-09 @ 13:54:20 Inga Ovanliga Dagar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0