Stadsutvärdering: Stockholm

6 juni 2010
Jag tänkte mig försöka utvärdera de städer jag bor eller jobbar i. Då är alltså Stockholm först ut.

Första steget i rätt riktning mot Xpress Telenor var ju en helg i Stockholm och jag är faktiskt helt säker på att jag snart kommer att bosätta mig i vår kära huvudstad. När jag var yngre tyckte jag inte att stockholm var något särskilt över huvud taget. Nu däremot tycker jag att det verkar hur göttigt som helst. Trevliga uteställen, nära till skärgården, bra promenadstråk även i stan och en folklig mentalitet som bara skriker att den vill framåt. Jag gillar städer som vill utvecklas och människor som är produktiva.

Utbildningen var vid Katarinahissen, men fick möjlighet att utforska en del av söder, gamla stan, lidingö, norrmalmstorg och skärgårn. Detta är staden för mig och varje tillfälle jag kan, vill jag och ska jag vara där uppe.
2010-07-06 @ 11:43:58 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0