Stadsutvärdering: Eslöv

Första veckan inleds i min födelsestad. Ja, just precis, jag bodde faktiskt i Eslöv de två första åren av mitt liv. Hur illa är inte det egentligen?

Nu stod jag åtminstone bara några hundra meter från det hus jag bodde mina första två år. Vångavägen. Vid Domus i Eslöv. Eslöv är en mycket speciell stad vilket tydligt framgick vid mitt lilla besök. 4 dagar i Eslöv och jag förstod direkt varför min mamma och pappa flyttade därifrån.

Det var ganska kul att sätta igång veckan med en erfaren säljare men Eslöv satte stopp för framgången. Eslöv har inte mycket att erbjuda under en fyradagarsperiod. De har ett ICA kvantum, ett Coop och ett torg. På ”gågatan” finns ett dressman och lite banker, en pizzeria, ett stadshus och något litet hotell.

Trots att det en gång varit min hemstad kan Eslöv inte få ett högre betyg än en tvåa. Måhända en idyll för några men om staden legat mer än 30 minuter från Malmö hade betyget istället fått en etta.

Boende: Hotel Glimmingegatan numer 4

2010-07-16 @ 19:48:27 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0