Stadsutvärdering: Västervik

Västervik verkar vara en helt okej stad på ostkusten ungefär 10 mil norr om Oskarshamn. Nu fick vi verkligen inte se vad staden hade att erbjuda tyvärr eftersom jag och min kollega jobbade på Lidl i Västervik. Lidl-affärer ligger oftast i utkanten av centrum vilket betyder att det enda vi egentligen fick uppleva var en parkering utanför Lidl. På vägen till Lidl såg vi en speedwayarena vilket verkade coolt. Det är faktiskt något jag aldrig sett innan. Även om det var lite smått coolt att se ett ställe där speedway ändå verkar socialt accepterat höjer dock inte betyget på staden.

Här stod vi i två dagar och när vi anlände på morgonen var faktiskt parkeringen totalt tom. Inte en enda person på parkeringen men trots det fick jag iväg två abonnemang vilket jag är skitnöjd med. Jag fick till och med en guldstjärna vid kvällskonferensen.

 

Betyg Västervik: Med risk för att uttala mig om något jag inte har någon som helst aning om sätter jag en 2:a på staden. Lidl-parkeringar är inte alltid de bästa i världen.

 

2010-07-28 @ 00:59:49 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0