Stadsutvärdering: Uddevalla

Nästa stopp på kartan var ju uddevalla. Efter midsommar tog jag bussen från malmö till göteborg och därefter tog jag bussen från göteborg till Uddevalla. Jag skulle träffa en ny kollega på kvällen och sen sätta igång att inventera lagret på hotellrummet. Detta görs alltid på söndagar och det blir oftast runt 2tiden på natten. Att sitta och läsa upp 50-60 telefonnummer mitt i natten är ganska jobbigt när man egentligen bara vill sova. Jag fick i alla fall vänta ett ganska bra tag innan min nya kollega kom och mötte mig på hotellet. Det tog mig minst 45 minuter att hitta hotellet när jag blev hänvisad både hit och dit av diverse uddevallabor. Under mina 45 minuter såg jag väl ungefär 20 ”coola” bilar, nedrullade fönster, hög musik och neonljusrör. Konstigt nog är detta ett väldigt vanligt fenomen i de lite mindre städerna.

Första dagarna blev det mest jobb, utan något annat särskilt. Kollade lite Mad Men på rummet och käkade på hotellet. Uddevalla blev inte särskilt utforskat utan hängde mest i Grebbestad, där vi jobbade på Ica.

Sista kvällen träffade jag två andra Telenorare som lockade med mig till Uddevallas uteställe nummer 1: trädgårn. Ett smockat ställe med massor av folk. 30 kr inträde och billig öl. Flasköl. Yummie!

Vi träffade lite uddevallabor som vi tyckte var trevliga, snackade lite och hade det trevligt.

Uddevalla får 3 av fem på grund av ett bra uteställe och en vältillgänglig hemmakvällaffär.

Boende: Best Western Hotel

2010-07-17 @ 22:38:32 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0