Stadsutvärdering: Oskarshamn

När jag jobbade i Västervik bodde vi i Oskarshamn. Jag har varit i Oskarshamn en gång tidigare och det var när jag åkte dit för att kolla på Håkan Hellström med mitt ex. Vi såg konserten i Oskarshamns gamla ishall och det var faktiskt förjävla najs. På vägen hem dagen efter delade vi faktiskt buss med självaste Håkan. Då bodde vi på något halvskruttigt bed and breakfast-hotell någorlunda centralt. När man jobbar på Telenor får man däremot bo på Clarion Hotell i centrala Oskarshamn. Hotellet var väldigt bra med god frukostbuffé och vi blev även bjudna på kvällsbuffé varje kväll. Tacos exempelvis. Jävligt gott.

 

Oskarshamn som stad verkar hyfsad. Det ligger vid kusten och färjorna till både Öland och Gotland ligger precis vid centrum. Staden ger ett visst småstadsintryck fast med viss stil. Villorna som ligger i stan är fräscha och det verkar som att staden mycket väl hade blomstrat om det inte vore Stockholmsvecka i Visby och om regnet inte hade öst ner. Jag såg tyvärr inte en enda bar under de 4 dagarna vi bodde i stan vilket blir ett litet minus. Men sen hade hotellet en så fruktansvärt snygg tjej i receptionen så att staden får åtminstone en trea i betyg.

 

2010-07-26 @ 21:55:17 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0