Stadsutvärdering: Örebro

Jag kom ju till Örebro för att jobba i Karlskoga under ett par timmar på söndagen men Karlskoga är inte en stad jag ens kommer att kommentera. (trist)

 

Så, efter att ha suttit på tåget i ungefär 6h och gjort 5 byten var jag relativt trött och inte särskilt mottaglig för att uppleva en stad. Inte ens en stad som Örebro. Därför åkte vi faktiskt direkt från centralstationen i Örebro till vårt hotell som låg lite utanför staden. Vi stannade till på Max och jag drog i mig mitt andra Friscomål för helgen. När vi lämnade Drive-thru'n stötte vi på världens folkmassa på en sanslöst stor parkering, precis utanför vårt hotell. Det var helt sjukt mycket folk och alla stod på den här parkeringen utan att göra någonting vettigt. Jag, Isak och Medina förstod det som att det var någon bilvisning eller något. Folk som helt enkelt körde dit en lördagkväll för att öppna sina volvobilars motorhuvar och flasha med sina neonljusrör. (Återigen neonljusrör.... vad är det med folk i småstäder egentligen?). Jag blev nog mest förvånad av oss tre och fattade verkligen inte vad som höll på att hända. Det var en väldigt konstig upplevelse att se kanske 250 personer och lika många fula volvobilar på en gigantisk parkering, alla iförda konstiga kläder och mördande blickar. Jag trodde först det var någon sorts sekt och klurade faktiskt aldrig ut vad det var som pågick nedanför vårt hotell den lördagkvällen.

 

Betyg: 2

Boende: Quality Hotel Örebro

 

2010-07-24 @ 23:53:24 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0