Stadsutvärdering: Öland

En och en halv timme från vårt hotellrum låg vår arbetsplats. Böda Strand Camping på norra Öland. Varje morgon lämnade jag och min kollega hotellrummet, körde över Ölandsbron och ytterligare en timme norrut på Öland. Vi stod på ett gigantisk campingområde med massa barnfamiljer och massa värme. Hettan var oumbärlig men det var faktiskt ett härligt ställe att stå på.

 

Stranden låg bara en bit bort, besökarna var trevliga och jag fick mitt livs värsta bonnabränna. En dag fick jag iväg 5 abonnemang och ett mobilt bredband och det är utan tvekan mitt personliga bästa. Jag skötte allt snack själv och ordnade allt åt familjen på det sättet som man skulle.

 

Efter en dags arbete gjorde vi alltid något skoj. Antingen gick vi och tog ett dopp i vattnet eller så stannade vi till på borgholms slott för att kolla läget. En dag stannade vi till och med vid Solliden för att kolla läget. Vi följde till och med stängslet runt marken bara för att kanske få en glimt av kungen. Vi hade nämligen hört att han var i närheten. Efter kanske 10 minuter av promenad i den jääävligt täta skogen fick vi nog och vände tillbaka. Väktarna tittade lite misstänksamt på oss när vi klev ur buskarna, men kunde inte anklaga oss för någonting.

 

Snart är det tillbaka till Kalmar och Öland igen. Men det kan redan konstateras att Öland är ett gött ställe. Eller ett göttland kanske.

Betyg: 4+

Boende: Kalmar First Hotel

 

2010-07-21 @ 12:03:57 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0