Stadsutvärdering: Loftahammar

Under två dagar jobbade vi i Loftahammar som är en liten stad/by precis utanför Västervik. Loftahammar är en del av Västerviks skärgård som verkar populärt just på somrarna. Vi fick jobba på ICA och det var faktiskt ett bra ställe att stå på. Det var mycket folk som kom förbi och även om vi första dagen höll på att dö av värme fick vi ändå sålt ett par stycken abonnemang. Utan tält fick vi stå där i värmen och höll seriöst på att dö. Det var så sanslöst kvavt och man kände att åskan hängde i luften. Kunderna var mestadels trevliga även om vissa mest kom fram för att klaga på oss och vara sura. Vi bemötte dem med ett leende och försökte sälja något mer istället.

Av alla ställen jag jobbat på har jag ingen som helst åsikt om Loftahammar. Det var varken särskilt bra eller dåligt utan någonstans därimellan. Jag jobbar hellre här än på ett Lidl i Växjö exempelvis. Men jag tror att Loftahammar har viss potential att växa i mina ögon om jag bara skulle få se stranden och kanske äta på någon somrig restaurang. Rent ut sagt gav jag inte Loftahammar en ärlig chans och tänker därför inte uttala mig något mer!

 

Gonatt.

 

2010-07-27 @ 19:42:32 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0