Stadsutvärdering: Kalmar

När jag var i Kalmar bodde vi på ett First hotell. Hotellet var som det skulle, god frukost på morgonen och bra läge i stan. En kväll hörde jag av mig till Ragnar för att käka lite och ta en öl i stan. Ragnar, som bor i Kalmar under somrarna när han inte pluggar juridik med mig, visade runt mig i Kalmar och tog med mig till sina favoritställen i Kalmar. Vi käkade en jävligt god sommarbuffé mitt på torget och drack en fin pilsner vid sidan. Efteråt tog vi en glass och promenerade runt i stan lite. Det är väldigt kul att se hur gammal staden är och hur coolt det är med en mur som går runt stadskärnan. Staden är jäävligt fin och ger en göttig känsla som sitter i. Ragnars lovord om bra uteställen väcker merkänsla och även kulturområdena vittnar om att staden verkligen har ALLT.

Även här finns en del ungdomar med nedrullade bilfönster och neonljusrör. Hemskt men som sagt, så fort man kommer till en inte alltför stor stad är detta en vanligt fenomen som man ibland får stå ut med. Här spelar det knappt någon roll eftersom staden är så cool.

Vi får se vad Kalmar har att erbjuda när jag kommer dit nästa gång.

Betyg: Staden får utan tvekan en fyra. Mycket på grund av att Ragnar sålde in staden på ett ypperligt sätt.
Boende: First Hotel Kalmar

2010-07-20 @ 11:46:47 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0