Stadsutvärdering: Kalmar, version 2.0

Denna gången var det andra gången i Kalmar. Som jag skrev i mitt förra Kalmar-inlägg gillar jag verkligen staden. Jobbet var nu inte längre på Öland utan istället skulle jag faktiskt stå och jobba mitt på Stortorget i Kalmar. Det var ganska heldött på torget eftersom det tydligen var fel torg att stå på. Lammtorget, som det tydligen heter, är ett betydligt mer befolkat torg som borde ha varit ett bättre ställe att stå på. Men tyvärr är det inte vi säljare som bestämmer över de sakerna utan fick finna oss i att stå på ett helt folktomt torg. Jag fick iväg ett iPhone-abonnemang men utöver det gick det inte alls.

 

Ragnar och jag träffades givetvis även denna gång och efter en välbehövlig kebab på café corner gick jag ner till ett uteställe vid vattnet för att möta inte bara honom, utan även Elin och hennes bror. Stället hade förvandlats, sa Ragnar med en relativt sluddrig stämma och drog in en 6a minttu till mig. Stället involverade en del 25-30åringar som stod på scen och sjöng typ Eloise, men precis som i Lund har jag och Ragnar oftast kul oavsett. Så Ragnar och jag satt och pimplade öl och garvade åt killarna på Ragnar jobb och jag berättade om lite incidenter på mitt jobb. Vi diskuterade hur Ragnar skulle leva jet-set i Lund i höst efter att ha jobbat hårt hela sommaren. Det ska bli kul att se!

 

Kalmar var som sagt väldigt najs, återigen!

 

Betyg: Fortfarande en fyra

Boende: First Hotel Witt Kalmar

2010-07-23 @ 23:32:52 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0