Stadsutvärdering: Helsingborg

De fyra dagarna i Helsingborg var till mycket stor belåtenhet. Tommy och jag anlände i hyfsad tid på söndagkvällen och började inventera ganska direkt. Hotellet var stort, rumsnycklarna var gigantiska av bly och sängarna var bekväma. Efter inventeringen blev det en del tv-serier. Tommy har kollat på How I met your mother hela veckan och jag har kollat på Flight of the Conchords och Entourage. Det var jävligt laid back att bara ta det lite lugnt och glo på film och serier.

På måndagen var det till att gå upp ganska tidigt eftersom det var morgonkonferens, vår teamledare Liridon var tillbaka och skulle hålla lite peptalk över telefonkonferensen. Alla blev väldigt laddade och när vi kom till location, Helsingborgs centralstation, trodde jag att jag skulle dö. Där var så jävla mycket folk att jag nästan tappade hakan av förtjusning. Grejen är den att efter att man har stått på Lidl i fyra dagar och bara hängt på montrarna eftersom folket totalt uteblivit, ser man då en centralstation är man lyrisk vill jag bara meddela. I vilket fall sålde jag inget på alla dagar men jädrar vad trevligt det var.

Jag och Tommy jobbade med två andra Xpress-säljare från ett annat team. Vi hade det ganska kul och skämtade med varandra till vissa bristningsgränser. Jag fick ta en del skit eftersom jag jobbat kortast tid, vilket innebär att parkera om bilen, släpa lådorna lite mer än de andra, bära mer och framför allt bli mest narrad. Till slut fick jag nog vilket uppenbarligen gick ut över mina säljprestationer eftersom jag totalt nollade två dagar. Helt jävla sämst.

Det blir inte så mycket bättre än såhär en arbetsvecka. Kvällarna var ju som sagt trevliga och speciellt när man fick lite otippat sällskap från Centralsverige. Gott käk på Mezo och annars bara gött häng. Bra stil på människorna i Helsingborg, folk ser fräscha ut och det fanns en del ögongodis att se på. Men vem vet om de var från Helsingborg?

Betyg: 4+
Boende: Clarion Hotel Helsingborg
Säljbesvikelsen: Stor

2010-07-29 @ 12:12:01 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0