Stadsutvärdering: Göteborg

För 2 år sedan blev jag intagen på juristprogrammet i Göteborg. Jag hade någon sorts idyllisk bild av Göteborg under min gymnasietid. Jag var säker på att det var staden för mig eftersom människorna är så härliga, staden är vacker och så jävla mycket bättre än Malmö. Men efterhand kände jag mig inte riktigt lika sugen på plugg i göteborg och det blev Lund istället. Lustigt nog har jag egentligen aldrig varit i Göteborg, mer än en snabb vända inom Liseberg och lite annat men trodde ändå att det var staden för mig. Vi jobbade på ett relativt svettigt köpcentrum i Bäckebol. Vi fick stå i en luftsluss som var som en bastu. Hemskt varmt även om vi fick iväg ett och annat abonnemang.

Kvällstid i Göteborg verkar livat. Vi var ute och käkade två dagar under veckan i Göteborg. Första dagen på La Gondola på Avenyn och därefter på Amazing Thai som låg på en bakgata till Avenyn. Jag gick också ut en dag med min kollega Marika och hennes kompis Hanna. Vi gick en kortis till en schlagerbar på avenyn som var helt okej. Fan, Göteborg är ändå ganska najs! Göteborgare är najs och hotellet vi bodde på var ju minst sagt najs med pingisbord och bra frukost. Göteborg får en stark fyra på kartan.

Boende: Quality hotel Göteborg

 

2010-07-19 @ 11:15:54 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0