Use the same old song

9 februari 2010
Första året på gymnasiet fick vi en svenskavikarie som hette Mattias. Han var sanslöst härlig med många roliga egenskaper. En av dem var att han var fantastiskt duktig på att undervisa. Han hade många olika element i sin undervisning och hade god hand med oss elever. Han kunde sporra oss som ingen annan. Visste precis efter hur många tjatningar som han verkligen skulle sätta på en film i klassrummet och så vidare. Han stannade till slut hela min gymnasietid.

En av filmerna vi såg på Malmö Borgarskolas bioduk var Blood Simple skriven av bröderna Coen. Vad den hade för värde för undervisningen begrep jag inte och jag kan erkänna att merparten av klassen var ganska skeptisk till den. Det bästa med filmen var egentligen bara låten som spelades till eftertexterna. Den låten kunde vi fortfarande sjunga 3 år senare, sista året på gymnasiet.

OCH tänka sig. När jag hade studieuppehåll i julas satt jag och tittade på Victoria's Secret Fashion Show med min lillasyster. Till delen "Pink Planet" har de lagt in den här låten. Men inte nog med det, man har mixat in den med Use Somebody. Minnena flög tillbaka till biosalen på Malmö Borgarskola. Vilket mästerverk.



2010-02-09 @ 12:53:26 Inga Ovanliga Dagar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0