Taking names

7 februari 2010
Idag blev det upp i ottan och möta upp vänner vid domkyrkan. Kl 7 var jag på plats utanför den sagolika kyrkan och var påpälsad till tusen. Jag hade undeställ med mjukisbyxor och chinos utanpå. Överdelen bestod av underställ, t-shirt, hoodie och utanpå min tjocka, tjocka Montcler-jacka.

Vad var det som föranledde denna påpälsade morgon i Lundagård då? Jo! Var fjärde år i Lund infinner sig den mycket omtalade Lundakarnevalen. Efter Olympoiska Spelen har jag hört att detta evenemang är världens största ideella evenemang. Alla vill vara där och framför allt vill alla vara med och skapa denna fantastiska händelse.
Att arbeta ideellt alltså!

UPPROP. Därför ställde jag mig kl 7 i den slingrande kön och väntade på insläpp som inte tog plats förrän kl 12. Framför mig stod ungefär 1000 personer och frös. Bakom mig stod ungefär 3000 personer och frös. Jag stod någonstans där emellan och frös. Mycket gott sällskap och härliga lekar gjorde väntan kort. Men gud vilken dag! Kl 14 kom jag vacklandes ut från AF-borgen med ett bevis på att jag var inskriven på Festmästeriet. Härligt, fräckt!

Min älskade hund Waldemar och jag ligger nu och myser i sängen och Johan och vissa andra grabbar är på väg hit för att spana in Super Bowl som går inatt.



                                  

2010-02-09 @ 10:55:59 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0