Swingin' Jazz

11 februari 2010
Igår kväll hämtade Axel mig på Tullgatan och körde mig till Malmö. Jag visste bara inte att Axel hade planerat en Swingin' Jazz-kväll på Debaser. Så vi stannade till på Debaser och kollade läget. De hade gjort lokalen ganska mysig, med en projektor som projicerade gamla filmer från 50-talet på väggen och kandelabrar på varje bord. Jag beställde ett glas rött vin och Axel nöjde sig med lite grönt te. Vi visste inte riktigt vad som väntade när det kom upp ett band på scenen. Med fiol, 2 gitarrer, bas och dragspel fick bandet debaser att svänga rätt ordentligt.

Vad jag tycker om med Möllevången är att folk är oerhört öppna och ser inga problem med att dansa fånig swing framför andra. Många hade klätt upp sig på ett 50-talssätt vilket gjorde det hela mycket mer verkligt. Det enda jag tyckte saknades var att folk inte satt och drack whiskey och rökte. Precis som på 50-talet. Jag tittar ofta på serien 'Mad Men' och där känns det så naturligt att folk röker överallt, alltid.

2010-02-11 @ 10:24:51 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0