Skidåkning

18 februari 2010
När jag var liten hade vi en lägenhet i alperna. Vi hade en 5 rumslägenhet mitt i Alpe D'Huez. Commandore hette vårt hus. Det var verkligen inte så pjåkigt nu i efterhand när man tänker på det. Hade jag haft en sådan lägenhet nu så hade jag nog inte bott kvar i Sverige. Tänka er att åka ner och säsonga bland de bästa pisterna i hela alperna och ha ett ordentligt hem att återvända till efter arbetspassen och skidbackarna. När vi hade lägenheten åkte vi skidor ungefär 3-4 gånger om året. Någon gång var vi där på sommaren också för att vandra i bergen och bara ha det gött. Det är nog mitt mål, att skaffa en likadan lägenhet och skola upp mina grabbar på samma sätt.

Nu i efterhand är jag jävligt glad över att jag fick nöta in skidåkningen så mycket när jag var liten. Nu sitter den ju där den ska sitta, i ryggmärgen! Det ska bli gött att åka ner till Italiens alper där jag bara varit 3 gånger förut. Även om jag gillade Madonna di campillio, canazei och livigno så kommer jag aldrig glömma Alpe D'huez. Vilken skidort!
2010-02-18 @ 12:19:54 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0