Juristens klagan

23 februari 2010
Idag kom jag att tänka på något särskilt. Jag är ju här i Italien med min kompis Axel och hans familj. Finn som alltså är Axels pappa, arbetar på Vinge Advokatbyrå och är advokat. När Finn idag drog ett skämt som heter duga blev jag lite fundersam. Jag skrattade men Axel skrattade ju inte över huvud taget.

Tänk att ni ser den här bilen. Vi är på väg in till stan och ska äta varpå Finn säger:
'Är det 30 minuters parkering där så lär den bilägaren ha det lite svårt med bevisläget.'

Och då undrar jag om jag själv är skadad. Varför tycker jag det skämtet är sanslöst skoj medan Axel tycker det var bland det tråkigaste han hört? Är det för att jag är så 'insnöad' i juridiken att jag blir superglad såfort jag lyckas ha roligt med den i åtanke? Är det verkligen så tråkigt med juridik kanske jag är fel på det.

Annars har skiddagen varit bra. Mina lårmuskler klarade inte offpisten, men det var i och för sig plusgrader vilket gjorde snön tung och jobbig. Det var som att köra in i en snögubbe vid varje vändning.

 

2010-02-28 @ 11:38:19 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0