Idag lyssnar jag på...

I hela taget är dagen dedikerad till Miike Snows album som heter just Miike Snow. De bästa låtarna på skivan är definitivt låten 'Animal' men 'Song For No One' är absolut bäst. Jag har sett att Miike Snow ska spela på Coachella tillsammans med i princip alla som är något. Många favoritlåtar finns nedan i Line-upen och jag och David har diskuterat ett antal gånger om att bara dra ner, skita i juridiken för en vecka och bara lyssna på go musik.

COACHELLA LINEUP:

La Roux - med den goa låten 'In for the kill' och 'Bulletproof'. Väldigt pop och ganska nytt.

Fever Ray - Det gamla sköna svenska bandet The Knife som var upphovsmän till José Gonzalez 'Heartbeats' har delat sig och här är resultatet.

Deadmau5 - fantastisk producent med en många kända låtar såsom en mycket känd version av Daft Punks 'Harder, better, faster, stronger'. Även The reward is cheese och Ghosts n' stuff utmärker sig från det vanliga housedunket.

MGMT - Behöver jag verkligen säga något. Fantastiska plattor.

Mew - Danskt band som jag upptäckte 2005/06 då jag såg dem från en backstagebalkong på festival. Då hade de bland annat en häpnadsväckande ljusshow och projektering. '156' och 'The Zookeepers boy' är absolut bäst.

Vampire Weekend - Amerikanskt band som slog med låten 'A-punk'. Väldigt glad indiepop som funkar i alla medier. Tycker du om dem bör detta klipp avnjutas.

DEVO - Härligt band som börjar bli till åren komna. Har en fantastisk hit från 70-talet som heter 'Whip it'. Videon är helt storslagen. Något att älska.

Phoenix - Gött franskt band som jag såg för första gången på Hultsfred 2006. Lisztomania har ni säkerligen hört!

Yann Tiersen - Denna fantastiska man som gjort merparten av Amelie från Montmatre-soundtracket. Såg honom i somras då han spelade på Malmöfestivalen. De svenska motsvarigheterna heter Detektivbyrån och det finns tydliga likheter. Fantastiska likheter.



Detta är bara ett urval av det bästa som men David Guetta, Dirty South och Benny Benassi hade ju också varit kul att se och höra.

2010-02-18 @ 14:23:04 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0