Första dagen på skidor

21 februari 2010
Idag har vi haft vår första dag av skidåkning. Vi kom upp i backen i perfekt tid för att kunna avnjuta en nypistad backe med en riktig alpsol i ryggen. Hyrde skidor (78 EUR), fixade liftkort (225 EUR). Dyrt men förhoppningsvis värt. Vi stannade nog 3 gånger under dagen för att inta en weissbier, vilket hjälpte våra knän att mjukna upp.

Tyvärr vill jag inte påstå att min skidåkning idag var som den skulle. Jag kände mig slö och utmattad och när man zick zackar nerför svarta ispister kan mycket gå illa. Axel höll definitivt måttet och likaså Finn. Vi kom ner till stan i lagom tid till lite lugn tid på rummet och ikväll blir det förmodligen en pizza om inte jag håller mig till en sallad. Det är tuffa val vi måste stå inför. FAN vad najs det är att vara här nere!
2010-02-28 @ 10:26:57 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0