Fettisdagen

16 februari 2010
Vilken dag. Jag vaknar i lagom tid efter 9 timmars sömn och går upp och gör mig en liten omelett. Jag beger mig ut i den friska kylan för att ta tåget till Malmö och göra vissa ärenden. Väl i Malmö tar jag en promenad ner till Västra hamnen för att titta inom min mammas kontor. Hon var tyvärr inte där men fick en trevlig stund med hennes kollega Karin. Waldemar var på besök på kontoret och jag tog tillfället i akt och gick en liten promenad med min vovve. Därefter gick jag till ett närliggande gym för att diskutera min kost och motion. Och till min stora förvåning kom vi fram till att jag borde äta mer och dricka mer vatten. Han identifierade min åkomma, nämligen trötthet. Jag är så ofta trött och utan energi och han gav mig lite tips på hur jag skulle återfå min energi och entusiasm. Ett tips på mellanmål som jag tyckte var extra spännande var att jag skulle doppa morötter i 100% jordnötssmör. Fantastiskt lustigt tips tyckte jag men gick ögonblickligen och köpte båda ingridienser. Det smakade ganska trevligt men väldigt ovant. Jordnötssmör är, som Oskar sa, något man annars trott man ska hålla sig ifrån. Sen köpte jag ny mobiltelefon. Och det var ju fantastiskt gött måste jag säga!


Sen är det ju fettisdagen och därför måste man ju festa till det lite. Moa och jag gjorde därför varsin semla.










2010-02-16 @ 18:54:47 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0