Det får ju vara någon ordning på torpet

25 februari 2010
Jävligt bra skiddag idag.  Axel kände sig trött så han ville inte åka. Därför fick jag åka ensam med Finn. Vi har hittat en massa bra backar som vi nog ska åka imorgon också.

Jag tog givetvis tillfället i akt och diskuterade lite juridik med Finn. Det visade sig att han varit med och vunnit ett fall i HD. Om ni hört om bankgaranti-fallet så var Finn inblandad där. Det är ju coolt! Han rådde mig i vilket fall till att läsa EU-rätt och det kan ju vara en bra idé.

Jag läste lite i min kurslitteratur. Den är faktiskt ganska kvinnoförnedrande. I boken står det 'för vidare läsning, läs boken Det får ju vara någon ordning på torpet.' och undertonen verkar ju vara att skildra skillnaderna mellan nuvarande och dåvarande reglering. Men vad är det egentligen för jävla titel? Skärpning Agell! Snackas mycket om att mannen ska försörja kvinnan och att kvinnan ska ta mannens efternamn.

Maria fyller år imorgon. Det lär bli trevligt.


2010-02-28 @ 20:58:03 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0