Dagens shuffle - 20 februari

Svett. Det är vad låten Timbuktu - Känn pepp får mig att tänka på. Den får mig att tänka på alla malmöfestivaler jag stått och lyssnat på härlig soul-hip hop-pop på stora scenen. Framförallt tänker jag på när jag såg honom på Kulturbolaget och Hultsfred. Biljetterna kostade 350 spänn till KB vilket var ett totalt överpris men ändå.

Det var min gode vän Pelle och jag som planerat att gå dit med ett antal tjejkompisar. Vi gjorde lite busiga saker innan och gick sedan dit med humöret i topp. Timbuktu körde sin grej som så många gånger förut, anpassade sig perfekt för det lilla KB-klimatet och dansade och hoppade precis så mycket som vi gjorde. Det var svett alltså.
Det finns en bild där jag står och drar bak håret på dansgolvet och det i princip dryper svett om mig. Känn pepp var låten som han inledde med och fan vad bra det var. Det är inte ofta man kan svettas och verkligen tycka att det är kul. Vad har hänt med roliga träningspass där det verkligen är kul att svettas.

Jag får spela lite mer squash eller gå loss sådär på konsert som man gjorde för ett par år sedan.
2010-02-28 @ 09:48:33 Whats up? MUSIC! Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0