Alla ska med, Sture P.

13 februari 2010
Kom alldeles nyss tillbaka från Stockholm. Jag har sannerligen haft en trevlig liten weekend spenderad på Clarion Hotel Sign. Hotellet ligger alldeles precis vid T-centralen. Vad som gjorde resan så lyckad var att jag fick möjlighet att träffa Philip, min kära vän från Malmö. Det var inte säkert att han skulle ha tid att träffa mig eftersom han var delansvarig för Handelsdagarna på Stockholm School of Economics.

I vilket fall hade han tid först i torsdags kväll för att ta en öl. Efter lång överläggning hamnade vi på Bistro Jarl. Det var vi två och en massa afterworking businessmen. Vi fick nog runt 23.30 och drog därefter till puben på Handels där vi mötte upp några av Philips kompisar. Grabbarna var faktiskt mycket trevliga, men man kan ju inte precis klandra Philip för att ha dålig smak vad gäller kompisar. Kvällen var mycket angenäm och vi avrundade runt kl 1 med hopp om en andra trevlig kväll.

Igår hade jag en fullspäckad dag. Jag och mamma hade en del saker vi ville göra innan vi kunde slappa så som vi brukar. Vi gick först på vernissage på sturegallerian hos en familjevän som ställde ut. Jag fick uppdraget att fota lite av tavlorna. Det blev faktiskt ganska trevliga bilder. Jag tog därefter en bulle ut till Djurgården och gick på Lilljevalchs konstmuseum. Det var en trevlig utställning där ytterligare en familjevän ställde ut sina skulpturer som hon kallade "Feta damer". Lite humoristiskt sådär.


På kvällen träffade jag Philip igen efter att hans bankett var färdig. Vi möttes på puben igen och blev guidad genom vad Stockholms studentliv hade att erbjuda. Blev mycket imponerad av lokalerna som var så mycket mer än vad en nation i Lund är. Priserna var ungefär samma men lokalerna var ungefär som vilket annat uteställe som helst. Det är annat än vad man kan säga om, låt oss säga, Göteborgs Nations nr 15. När trycket avtog bar det av till Kontoret på Philips initiativ. Inte 100% imponerad men det var trots det kul.

Jag har tidigare varit sanslöst skeptisk till Stockholm men efter denna helgen kommer jag nog snart tillbaka, om inte så gör jag det i samband med min examen om 3 år. Där vill jag arbeta!

2010-02-13 @ 15:47:45 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0