Stadsutvärdering: Västerås

Efter mina tappra dagar i Tranås och Jönköping var jag i Västerås under ett par dagar. Tåget från Nässjö till Stockholm var ju givetvis försenat något så in i bänken. 1½ timme sent och under den tiden stod Caroline och väntade på mig på stationen. Vilket misslyckande!

Som tur var hade jag tagit ett lite tidigare tåg än planerat vilket gjorde att jag fortfarande hade 15 minuter mellan avgångarna. Det blev ett snabbt hej hopp till Carro och 15 minuter senare satt jag på tåget till Västerås. Väldig lustig och omtumlande resa upp som till slut blev som den skulle.

Jag och Karim checkade in ganska sent på hotellet, mitt tåg hade ju inte varit framme förrän sent på natten. När vi checkade in stod där en väldigt söt tjej i receptionen på hotellet. Både Karim och jag slog på charmen direkt och Karim började dansa magdans och äta glass. Vi satt kvar i baren ett tag, klockan blev två och jag blev så himla sugen på en irish coffee. När våra fiender från 3 stapplade in strax därefter valde vi att packa ihop vår saker och begav oss upp på rummet. Jag somnade direkt.

Andra kvällen befann vi oss aldrig på rummet. Vi stack till Stockholm istället. Mycket härlig dag där jag blev medtagen till en mysig restaurang på Söder. Koh Panjang eller vad det nu hette. Påminde lite om restaurangen 'Chicos' i Köpenhamn. Jävligt härlig i vilket fall även om min ormfobi ständigt gjorde sig påmind i detta exotiska restaurangklimat.

Efteråt tog vi en liten promenad bort mot slottet och kungsträdgården. Hoppade därefter ner i tuben till Solna för att lämna av Carro.

Tredje kvällen var dock väldigt trevlig. Karim och jag hade bestämt oss för att bara kolla på film på rummet och käka snask men istället träffade vi två säljare från 3 som vi satt och snackade med under hela kvällen. Vi käkade kvällsbuffén och hade det jävligt trevligt. Inga konstighter eller stridsåtgärder där inte.

Fjärde kvällen var väl mindre kul. Var tvungen att köra Karim till Nyköping och sen till Stockholm för att hämta upp Chibout. Sen tillbaka till Västerås igen. Men Karim bjöd på lite käk hemma hos sig. Jag fick träffa hans familj lite och smaka på libanesisk mat. Kafta eller Kofta eller vad det nu hette. Väldigt gott oavsett.

Sammantaget blev det inte så många upplevelser i Västerås. Men det är väl bra. Då vet man att man har haft det trevligt. När man slipper hänga i småhålorna i Sverige.

Efter vistelsen i Västerås bar det av till Stockholm igen.

Boende: Quality Hotel Västerås
Stadsbetyg: 3+
2010-08-17 @ 13:12:56 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0