Stadsutvärdering: Tranås

Jag och nykomlingen Jens jobbade på Lidl i Tranås under två dagar. Tranås är ju väldigt känt för att vara Smålands Metropol och det kände även vi. Stadens puls gjorde våra hjärtan heta och vi kände verkligen hur staden påverkade oss på många olika sätt. Första kvällen anlände jag relativt sent. Vi hade lite problem att hitta hotellet och fick sitta i Heta Linjen på 118 118 under en halvtimme för att bli lotsade till rätt ställe. Väl på plats var det någon särskild kod man skulle behöva för att kunna komma in på hotellet. Givetvis var detta någonting jag hade glömt att kolla upp innan klockan slog 16.00 då hotellet stängde. Ve och fasa, tänkte jag, och slog näven i bordet. Till min stora förvåning hade Jens, den oerfarna, kollat upp koden i förväg. Guldstjärna till honom på alla sätt och vis!

Tranås hotell Åberg var tomt. Inte en enda käft på stället. Rummet var inte särskilt mycket att hurra för men det var väldigt skönt att bara kunna lägga sig på studs och sedan inte behöva vakna igen förrän 10 timmar senare.

Den andra kvällen var faktiskt ordentligt trevlig. Vi tog en promenad in till 'centrum' för att ta något gött att käka. Vi hittade ett ställe som hette Golden Thai. Mycket härligt ställe där man fick komponera sin egen måltid. Konceptet känns igen från lite överallt i Sverige där kocken tillagar köttet, grönsakerna och tillbehehören mitt framför din näsa. Här finns en massa grönsaker och köttsorter att välja mellan och när det står skålar fulla med stora, färska räkor blir åtminstone jag lite väl till mig. Jag går loss totalt och köttar upp 3-4 portioner. Jens och jag RULLADE hem, mätta och belåtna.

Lidl hade inte mycket att erbjuda. Kanske hade vi dålig inställning från start till mål men when looking back går det nog inte att förneka att det var ganska folktomt denna helg i Tranås. Vi gjorde det bästa av saken, kastade jordnötter till varandra, sjöng lite och dansade i takt till de trasiga pantstationerna som alltid piper när de är söndriga.

Och det är faktiskt ett lustigt fenomen; hur mycket folk egentligen pantar flaskor och burkar. BRA jobbat men varför blir pantstationerna alltid totalt fullpackade så snabbt. När detta fenomen inträffar så börjar pantstationen pipa hejvilt och slutar inte förrän en Lidl-anställd tömmer den.

Jag tror alla kollegor på Telenor Xpress vet vad jag pratar om. Tinnitus a.k.a. Lidl-sjukan.

2010-08-09 @ 09:25:26 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer
Postat av: Jens Enocsson

Trevlig läsning Nisse!! Och tack för all coaching jag fick, du är en riktig pärla ;)!. Ska finslipa på mitt hemliga vapen som vi utvecklade! Men säg inte te någon va det är!! :D

2010-08-09 @ 15:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0