Stadsutvärdering: Kristianstad

Efter tre dagar i Kristianstad tror jag att jag kan uttala mig om staden. Jag jobbade ju till en början med Alexander. Vi hade jävligt trevligt tillsammans när vi gjorde Kristianstad osäkert på lördagen. Helt sanslöst rolig kvällen blev till slut. Eftersom vi hade lagt ut lite fiskenät på dagen om vad som skulle ske på kvällen i Kristianstad entrade vi en bar/restaurang vid 21.00 där vi bokat bord för två. Servitrisen hade vi pitchat på tidigare under dagen och hade tyckt att vi skulle svänga förbi och prata lite, äta lite gott osv. Stället var mycket trevligt och hade en stor innergård där vi efter maten lyssnade på lite livemusik. Toppenställe verkligen med humana alkoholpriser men omänskligt hutlösa priser på käket. Vi drack först en öl och pratade om dagen, därefter klev vi på med en flaska rosé och bara göttade oss. När det började bli lite småkallt gick vi in, innergården till Livemusiken. Vi beställde en flaska till och sen gick tiden. Vi skrålade med i de oftast kända låtarna. Vi var dock de enda som var något berusade och även de enda som sjöng med vilket resulterade i ett antal pinsamma sekvenser som numera är förevigade i Alexanders iPhone. Låt mig bland annat nämna favoritsekvensen när jag ska gå upp på scen och sjunga The Botten is Nådd. Utan vidare framgång.

Andra dagen i kristianstad var också den bra. Mötte Karim eftersom det var tänkt att vi skulle se på lite bio. Inception stod på agendan och det var tänkt att Karims tåg skulle rulla in samma sekund som bion började. Tåget var fyra minuter sent och vi var båda hungriga, alltså ingen bio. McDonalds och sen en öl på rummet fick vi nöja oss med.

Vårt hotell var verkligen inte toppklass. Jag fick bo i ett minimalt rum med två enkelsängar. Våra två stora lådor med mobiler fick knappt plats och när man skulle duscha kunde man varken låsa dörren eller ens vrida sig 360 grader.  Rummet var alltså minimalt.

Hissen var föråldrad. Den knakade och viskade tyst till sina gäster att 'vänta bara en dag eller två så kommer jag braka samman, och tro fan att jag kommer ta någon av er med mig i döden'.

Hotellet var alltså sämst, men staden är faktiskt någonting så mycket mer än en vanlig skånsk småstad! Jag erkänner!


Boende: Hotel Quality Hotel Grand
Betyg: 4
2010-08-03 @ 04:17:00 Stadsutvärdering Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0