Grasp the reality after summer.

Kan ni tänka er hur dum undertecknad egentligen är? Jag arbetar 11 dagar i sträck, Telenor Xpress. Sen är jag ledig i 2½ dagar. Sen jobbar jag 11 dagar i sträck IGEN. Och när Nisse Freddan så blir uppringd av sitt gamla jobb, Malmö Opera, som behöver lite hjälp med folk just idag, tackar han ja till detta. Ve och fasa, vart har mitt förstånd tagit vägen?

Följdaktligen måste jag arbeta på Operan idag och sen ska jag jobba 11 dagar i sträck TILL! Dum är jag. Strör salt i mina magsår.

Imorgon ska jag jobba i Trelleborg, ICA maxi. Sen efter det bär det av till Tranås, Nässjö och Jönköping. Jag ska nämligen lära upp en ny medarbetare som behöver lite proffshjälp från Nisse 'The Man' Freddan Dehlin.

Men först ska jag stå ut med ytterligare en bakfylla i biljettkassan på Operan. Det känns som att jag alltid jobbar bakfull på det här jädra arbetet. Malmö drar ner mig i alkoholismens mörka vrå. Folk och fä.

Till min stora förvåning har siffrorna börjat stiga markant de senaste dagarna. Det betyder väl att ni också börjar vakna till liv i sommarhettan och att solen, badandet, glassarna och allt det andra somriga börjar bli lite uttjatat. 

 Ett livstecken. Så att säga.
2010-08-04 @ 14:58:57 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0