Får man lov att fråga om ni säljer hattar?

21 april 2010
Lund är en rätt så märklig stad. För bara några dagar sedan var jag utklädd till gladiator och sprang runt i stan och spexade för att samla ihop så mycket poäng som möjligt. Detta gjorde jag med jobbarlaget för Karnevalen 2010 på Göteborgs nation. Imorgon, mindre än en vecka senare, är det dags igen.

Jens fick agera shoppingkompis när jag nu skulle ut och hitta kläder att ha på mig. Vi gick till diverse second hand-butiker (som för övrigt till största delen går runt just på grund av att alla studenter har maskerader, teman och utklädnader) för att hitta lite kläder att använda. Erikshjälpen var första stoppet och där finns gott om prylar, men en "cimon-hatt" hade de inte.

Jag lämnade stan efter detta hattnederlag för att gå hem och plugga inför fredag. Men dessförinnan var ju mammsen på besök. Vi åt en härlig, mysig och fantastiskt god lunch på Grand Hotel. Waldemar var med och han blev jätteglad att se mig, viftade på svansen så att den nästan gick av. Det var ju några veckor sedan vi sågs senast. Vi fick gjort lite inköp i stan, jag köpte t.ex. 14 par strumpor och sen köpte jag också ny trimmer. Mitt skägg blir så himla långt och fult om jag inte håller det i trim, så att säga. Pardon my Gothenburg humour

Nu lyser solen, hör och häpna. Tidigare var det hagel/snö. Växelvis hagel och sol.

Märklig stad med märkligt väder.

2010-04-21 @ 16:55:48 Inga Ovanliga Dagar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0