Best Before

4 april 2010
Bakar för fullt med morsan. Mormor och morfar kommer hit vid femtiden för att käka lite med oss. Vi har för avsikt att bjuda på lite laxpaj. Själv brukar jag inte äta så mycket paj eftersom det är så mycket deg. Ska man käka något med så mycket deg så tycker jag att det är pizza som gäller. Deg är onyttigt men ganska gött att ha i plånboken. Just nu har jag bra med deg, både på bakbordet och i plånboken. Skatteåterbäringen är ju här och det är nog första gången jag är överlycklig över att behöva deklarera. Helt fantastiskt kul är det. Nästan så kul så att jag vill investera lite pengar i ett nytt kameraobjektiv. Just nu springer jag runt med ett jäkligt bra objektiv men fick en liten knäpp på näsan av en vis kompis som tyckte att det typ var en dödssynd att ha en så bra kamera men ett så fel objektiv. Objektivet ger lite vidvinkel-bilder som gör att fokuset inte blir lika bra och det blir lite gul-nyanserade bilder. Det tycker jag själv är ganska gött men om nu det där stämmer med fokusen så kanske jag borde konsultera en kunnig person om att köpa ett nytt objektiv.

För övrigt är det idag mitt stora parti nötfärs blir för gammalt. Det är ganska lustigt att jag vet det men jag tänkte speciellt på det när jag köpte den där stora färsen, att jag skulle ha tid att slänga in den i frysen. Men ack och ve, nu när jag är i Malmö har jag ju inte ork att ta mig in till Lund bara för att slänga in köttet i frysen. Jag är jäkligt kinkig med att dricka för gammal mjölk eller att äta för gammal mat, men jag blir ju fattig på det i längden. Tur att jag fått in lite pengar från skatteverket. Tänk att jobba på Skatteverket, det måste kännas som skatteåterbäring varje månad den 25e. Men det är bara som jag tror.

Julius skulle höra av sig idag om att gå på tekniska museumet idag. Han vill så gärna visa ubåten som de har. Konstig kille... Eller?

2010-04-04 @ 15:11:38 Inga Ovanliga Dagar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0