Arbeta

24 april 2010
Idag är det tänkt att jag ska arbeta på Malmö Opera. Det känns helt okej men lite omständigt att ta sig dit. Bussen går i och för sig precis nedanför min lägenhet och stannar inte alltför långt från Operan, men det är fortfarande lite jobbigt. Speciellt när man igår fick en samlad lön som avsåg oktober till mars. Den landade på 6.000 kr. Då vet man att det inte är mycket man kämpar för. Jag tror jag borde söka mig till Lund istället. Det är ju trots allt här jag bor och lever. Malmö är bara ett nödvändigt ont som jag måste återvända till för att träffa min kära familj.

Fick ju mitt betyg igår på Mark och miljörätten. Det var mindre kul att få precis VG med tanke på att jag trodde jag skulle få ett ganska klart MVG eller vad man ska säga. Rättarna hade missat att jag faktiskt närvarat under ett obligatoriskt moment och därmed missat några poäng men det verkade ändå inte finnas någon poäng med att överklaga. Jag får finna mig helt enkelt med mitt nuvarande snitt, som i och för sig ligger ganska högt.

Lyssnar på min härliga spotify och det är jäkligt gött med lite Billy Paul såhär på morgonkvisten. Prova själva!

2010-04-24 @ 10:28:56 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0