270 miljoner

8 april 2010
Vad hade du gjort om du vunnit 270 miljoner på lotto? Häromdagen frågade min kära far mig om jag hört om killen som vann på lotto. -Ja, ganska gött med 27 miljoner! -Nej, 270 miljoner. -Oh herregud...

Ragnar och Erik hade också haft diskussionen och Erik hade kommit fram till att han isåfall hade velat bjuda Ragnar på 5 års gratis mat på "den dyra greken". I Lund finns det nämligen en dyr, och en billig, grek. Den billiga greken är lite mer husmanskost och en lunch hamnar på 35 spänn kanske, även om det tyvärr smakar därefter. Den dyra greken ligger runt 140 pix för en ganska go middag. Skulle man äta där 3 gånger om dagen i de 4,5 åren vi pluggar kommer summan att uppgå till 1,2 miljoner kronor. Prutat och klart. Ragnar gillar grekisk mat och har ofta "grekisk afton" med sin flickvän så jag tror att man hade fått en vän för livet om man gjort Ragnar den tjänsten. Sen att han förmodligen hade förvandlats till Sokrates är bara en nödvändig konsekvens.

Själv hade jag nog investerat allt i bolånefonder och kanske lite Lehman Brothers Inc. Jag har ju ett så bra sinne för affärer. Flyttat till NYC eller kanske LA, levt loppan ett tag och sen gjort klart min utbildning. Därefter flyttat till karibien och sysslat med M&A-transaktioner. Who knows? Ett led i denna framgång hade varit att köpa följande bil som jag stötte på för några dagar sen.


Stötte på denna skönhet för några dagar sen.

2010-04-08 @ 12:12:53 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0